Related Links

Соціо-лінгвістичне дослідження з німецької мови — ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет"
Надрукувати

Сьогодні у процесі реформування освіти України однією із найактуальніших і найобговорюваніших є проблема вільного спілкування студентів іноземною мовою.

11 квітня у стінах Донбаського державного педагогічного університету відбувся семінар канд. філос. наук, доцента кафедри іноземних мов Шевченко М.Ю. із дисципліни «Практика усного та писемного мовлення (німецька мова)» для студентів третього курсу англо-німецького відділення на тему «Lieblingsbeshäftigungen der deutschen und der ukrainishen Jugend» за участю громадських діячів, студентів, які провели соціо-лінгвістичне дослідження на тему «Проблеми молоді в Україні та Німеччині. Можливості для самореалізації молоді в Україні та країнах Європейського Союзу».

Основними завданнями семінару є розширення, розвиток та автоматизація навичок та умінь із говоріння, читання, письма та аудіювання; формування у здобувачів вищої освіти загальних та професійно-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістичної, соціолінгвістичної і прагматичної) для забезпечення ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі; формування у здобувачів вищої освіти загальної компетенції; сприяння розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання.

Це нелегко – охарактеризувати соціальні проблеми німецькою та представити проекти їх вирішення. Але студенти впорались, зазначивши найбільш поширені: проблема трудової міграції (можливість виїздити на заробітки зі збереженням колишнього місця основної роботи, навчання чи стажування за направленням фірми, що гарантує місце роботи після повернення); залучення молоді до підприємницької діяльності (торгівля, сфера обслуговування, сільське господарство, переробне виробництво, виробництво продуктів харчування і споживчих товарів), участь молоді у тіньовій, неформальній економіці (виробництво, продаж і перепродаж домашньої сільськогосподарської продукції, випадкові заробітки у приватних осіб, виробництво, продаж і перепродаж промислових товарів, економічний туризм), проблема конфліктів між батьками та однолітками, вживання алкоголю, тютюну, наркотиків.

Більшість німецької молоді – самостійні, працьовиті, прогресивні молоді люди. Вони старанно навчаються та вчитимуться також після школи. Багато з них прагнуть гідної професії. Ці молоді люди мають різносторонні інтереси: деякі цікавляться іноземними мовами, інші займаються мистецтвом чи літературою, багато відвідують ще під час навчання в загальній школі музичну школу, танцювальну групу чи школу молодих митців. Понад 12 мільйонів молодих людей беруть щорічно участь у роботі 48 спілок, які організовують та проводять більш ніж 100 000 проектів, змагань, майстерень, зустрічей, семінарів та засідань. Більшість молоді активно займається спортом, долучається до спортивних спілок. Хобі молодих людей різноманітні та різнобічні, та залежать від їхніх інтересів.

Студенти зазначили, що молодь в Україні сьогодні не є поганою чи аморальною. Вона розгублена та намагається сформувати свій світоглядний простір, маючи широке коло інтересів, побажань та мрій. Вона шукає себе та розвивається і намагається не підпадати під негативний вплив середовища. Серед нас є дуже багато розумних, чесних та гідних людей, які прагнуть зробити світ краще.

На семінарі було виконано вправи на розуміння лексичного матеріалу, тести множинного вибору, вправи на переклад з української мови на німецьку, репродуктивні, комбінаторно-рецептивні, диференційовані, підстановчі, трансформаційні, вправи ігрового характеру, які допомогли опанувати необхідною лексико-граматичною базою таких складних лексичних тем з німецької мови як «Das Leben der Jugend in der Ukraine und im Deutschland».

До уваги учасників семінару були представлені відеопрезентації за темами «Die Jugend von Heute», «Das Leben der deutschen und ukrainischen Jugend», «Jugendkultur».

01.jpg 02.jpg 03.jpg

04.jpg